Mariager Sejlklubs Sejlerskole

Har du lyst til at lære at sejle – så se her hvordan

Mariager Sejlklub tilbyder sejlerskole, hvor du lærer at sejle en Albin Express.
På sejlerskolen lærer du at håndtere en sejlbåd fra at rigge båden til, sejle d
en og afrigge båden igen.
Du bliver forberedt til at kunne håndtere båden i forskellige situationer til søs, som er en sikkerhed for dig og dine fremtidige gaster.

Sejlerskole

For at komme på sejlerskole skal du skrive til denne mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Vi sejler mandag og torsdag, og du kan som udgangspunkt selv vælge dag.

Vi vil gerne sammensætte det mest optimale elevhold, og derfor beder vi dig i henvendelsen oplyse følgende.

Har du sejladserfaring? Hvor lang tid?

Hvad er dit mål med sejlerskole?

Hvilken dag (mandag eller torsdag) ønsker du at sejle? Skriv gerne, hvis du kan begge.

For at komme på sejlerskole, skal du være medlem af Mariager Sejlklub.
På hjemmesiden kan du se, hvordan du tilmelder dig sejlklubben. Dette gøres først efter du har kontaktet Sejlerskolen og ved, at der er plads.

Undervisningen vil omfatte:

Sejlerudtryk, afgang fra og anløb af havn, mole, bro eller pæl.
Vendinger, redningsøvelser, mand over bord, fortøjning, “godt sømandskab”, trimning af sejl, havnemanøvrer og kurs, fart, distance, pejling, knob, stik og brug af nødsignaler.
Vort mål er at give dig tryghed og tillid til sejlads.

Sejlerskole – om vinteren

Om vinteren arrangerer Sejlerskolen teoretisk undervisning til duelighedsprøven. Hvis du har lyst så skriv til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Hvornår er der sejlerskole i efteråret 2023:

Mandagsholdet

5 oktober

12 oktober

Prøvesejlads:

Har du lyst, men ved ikke rigtigt, om det er dig, så har du mulighed for, hvis der er plads, at komme med en mandag eller torsdag.

Priser for klub både sejlerskole og kursus pr 1. juli 2023